متن تقريظ حضرت آية اللّه صالحى مازندرانى عضو محترم مجلس خبرگان رهبرى - دیه، یا، مجازات مالی نسخه متنی

اینجــــا یک کتابخانه دیجیتالی است

با بیش از 100000 منبع الکترونیکی رایگان به زبان فارسی ، عربی و انگلیسی

دیه، یا، مجازات مالی - نسخه متنی

فاضل صالحی

| نمايش فراداده ، افزودن یک نقد و بررسی
افزودن به کتابخانه شخصی
ارسال به دوستان
جستجو در متن کتاب
بیشتر
تنظیمات قلم

فونت

اندازه قلم

+ - پیش فرض

حالت نمایش

روز نیمروز شب
جستجو در لغت نامه
بیشتر
لیست موضوعات
توضیحات
افزودن یادداشت جدید

متن تقريظ حضرت آية اللّه صالحى مازندرانى عضو محترم مجلس خبرگان رهبرى

باسمه تعال .

قالَ سَيِّدُ الشُهَداءِ ـ علَيه السّلام ـ: اَللّهُمَّ اِنَّك تَعْلَمُ إِنَّهُ لَمْ يَكُنْ الَّذى كانَ مِنّا مُنافَسَة في سُلْطانٍ وَلا الْتِماسُ شَيءٍ مِنْ فُضُولِ الحُطامِ وَلكِنْ لِنُرَدّ المَعالم مِنْ دينِكَ ونُظْهِرُ الاصْلاحَ في بِلادِك فَيَأمَنُ المَظْلومُونَ مِنْ عِبادِكَ وتُقامُ المُعَطَّلَةِ مِنْ حُدُودِكَ .

وَفي نَهْج البَلاغَةِ: الذّليلُ عِنْدى عَزيزٌ حَتّى آخُذَ الحَقّ لَهُ وَالقَويُّ عِنْدى ضَعِيف حَتّى آخُذَ الحَقَّ مِنْهُ .

جزوه بسيار با ارزش, مفيد و سودمندِ شرح تصويرى ديات را از بدو تا ختم ملاحظه كردم, حقاً و به دور از مبالغه, مؤلف گرانقدر, قاضى محترم, متعهد, منضبط, مجرب و فعّال, جناب حجة الاسلام آقاى فاضل صالحى ـ دامت افاضاته و توفيقاته ـ در تنسيق و تنظيم مسائل ديات و تبيين و توضيح مطالب آن موضوعاً و حكماً با استمداد از ذوق سليم و طبع قويمشان دست به كارى جالب و معجب زده اند, خصوصاً در بيان موضوعات به صورت تصويرى و آوردن جدولهاى مناسب در موارد مهمه. از ساحت قدس من له الحكم و القضاء توفيقات بيشترى را براى آقاى فاضل كه از فضيلت و فضل خوبى بهره مند مى باشند, در تنسيق و تنظيم مسائل ديگر قضا و شرح و تفسير آن با قلم روانشان مسألت مى نمايم; خداوند تبارك و تعالى, همگان را در خدمت به اسلام عزيز و نظام جمهورى شكوهمند اسلامى موفق بدارد .

قم المقدسه .

چهارشنبه 7 محرم الحرام 1413 / 17 تير 137 .

اسماعيل صالحى مازندران .

حضرت حجةالاسلام حاج آقا فاضل صالحى .

با عرض سلام و تبريك به مناسبت تحقيقات پربار حضرت عالى كتاب شما را بسيار نافع و سودمند و مطابق با واقعيات پزشكى و پزشكى قانونى يافتم; با اينكه خود قبلاً در اين مورد در كتابهاى پزشكى قانونى خود كه تقديمتان شد, حاصل مطالعات خود را با استفاده از تقريرات حضرت آية اللّه مرعشى به چاپ رساندم, از پيش نويس كتاب حضرت عالى كه در هر مورد با عكسهاى واضح تشريح شده است, كمال استفاده را نمودم. كتاب شما گذشته از جنبه پربار قضايى آن, براى همه پزشكان, بخصوص پزشكان قانونى بسيار مفيد است و به نظر من بايد در اختيار همه آقايان قضات و پزشكان قانونى قرار گيرد .

با آرزوى توفي .

دكتر فرامرز گودرز .

معاونت آموزشى و پژوهشى سازمان پزشكى قانون .

باسمه تعال .

حضرت حجة الاسلام والمسلمين حاج آقا فاضل صالحى .

با تبريك و تشكر از زحمات فراوان جناب عالى در تقرير كتاب ديه يا مجازات مالى (شرح تصويرى ديات) كه مطابق با واقعيات پزشكى مى باشد, مطالعه گرديد. به نظر اين جانب اين كتاب با عكسهاى مربوطه جهت كمك و راهنمايى همكاران جوان و بخصوص همكاران پزشك مفيد مى باشد .

ان شاء اللّه مورد قبول حق بوده باشد .

توفيقات حضرت عالى را از خداوند متعال خواهانم .

دكتر سيد ابراهيم كتابچ .

جراح مغز و اعصا .

/ 141