آداب مسجد الحرام
مستحب است مكلف براى دخول مسجد
الحرام غسل بنمايد. و همچنين مستحب است با پاى
برهنه و با حالت سكينه و وقار وارد شود، و هنگام ورود
از در " بنى شيبه " وارد شود، و گفته اند كه باب بني شيبه
در حالى كنونى مقابل " باب السلام " است، بنابر اين
نيكو اين است كه شخص از باب السلام وارد شده
و مستقيما بيايد تا از اسطوانات بگذرد.
و مستحب
است بر در مسجد الحرام ايستاده و بگويد:
" السلام عليك أيها النبي ورحمة الله وبركاته،
بسم الله و بالله و من الله و ما شاء الله، والسلام على
أنبياء الله ورسله والسلام على رسول الله والسلام
على إبراهيم خليل الله، والحمد الله رب العالمين ".
پس داخل مسجد الحرام شود و رو به كعبه
دستها را بلند نموده
و بگويد:
" اللهم إني أسألك في مقامي هذا في أول
مناسكي أن تقبل توبتي و أن تجاوز عن خطيئتي
وتضع عني وزري،
174