ماه خدا جلد 2
لطفا منتظر باشید ...
571 . المصباح: در هر شب از دهه آخر ، بخوان آنچه را از امام صادق عليهالسلامروايت شده كه آن امام ، پس از نمازهاى واجب و مستحب مىگفت: «خداوندا! حقّ آنچه را از ماه رمضان گذشته است ، از سوى ما ادا كن و كوتاهىِ ما را در آن بيامرز و آن را قبولشده از ما تحويلبگير و ما را به سبب اسرافمان بر خويشتن ، كيفر مكن و ما را از رحمتيافتگان ، قرار بده و ما را از محرومشدگان قرار مده!».
572 . الإقبال ـ به نقل از مُرازِم ـ : امام صادق عليهالسلام در هر شب از دهه آخر مىگفت: «خداوندا! در كتاب نازلشدهات فرمودهاى: « ماه رمضان ، كه در آن قرآن نازل شده است ، براى هدايت مردم و نشانههايى از هدايت و فرقان » . پس ، با قرآن كه در ماه رمضان نازل كردى ، قدر آن را بزرگ داشتهاى و آن را با شب قدر ، ويژه ساختهاى و آن را از هزار ماه ، بهتر قرار دادهاى. خداوندا! اين روزها ، روزهاى ماه رمضان است كه گذشته است ، و شبهاى آن است كه سپرى شده است ، و بهره من از آن ، همان شده است كه تو به آن ، داناتر از من و شمارشگرتر به شمار آن از همگانى. پس ، تو را مىخوانم ، به آنچه فرشتگان مقرّب و پيامبرانِ فرستاده و بندگان شايستهات تو را به آن خواندهاند ، كه بر محمّد و خاندان محمّد درود بفرستى و مرا از آتشْ برهانى و با رحمت خويش به بهشتم درآورى و با بخشايش و كَرَم خود بر من نيكى كنى و تقرّب جُستنم را بپذيرى و دعايم را مستجاب كنى و در روز ترس ، با ايمنى از هر هراسى كه براى روز قيامت آماده كردهاى ، بر من منّت نهى. خدايا! به ذات با كرامت و شُكوه بزرگ تو پناه مىبرم كه روزها و شبهاى ماه رمضان بگذرد و مرا در حقّ تو ، خطا و گناهى باشد كه به سبب آن كيفرم دهى ، يا لغزشى باشد كه آن را نيامرزيده باشى و بخواهى به سبب آن از من قصاص بكشى. سَرورم ، سَرورم ، سَرورم! از تو مىخواهم كه ـ اى آن كه معبودى جز تو نيست؛ چرا كه جز تو معبودى نيست ـ اگر در اين ماه ، از من خشنود شدهاى ، خشنودى خويش از من را بيفزايى. و اگر از من خشنود نشدهاى ، از هماينك از منراضىباشى، اىمهربان ترينِمهربانان! اىخداوند، اىيكتا، اىنفوذناپذير! اى آن كه نه زاده است و نه زاده شده است و هيچ كس براى او همتا نيست!».