بیشترتوضیحاتافزودن یادداشت جدید
ايران بدون هيچ علت و دليلى با يك غول پرقدرت جهانى اقدام به دشمنى كرده است و اين در حالى است كه مردم ما هرگز شعار مرگ بر آمريكا را ترك نكرده اند . ( 1 ) ملت مسلمان ايران كه به بركت اسلام بيدار زنده مستقل و آزاده شده است امروز قدرتمندانه و با صدايى رسا مى گويد([ : اسلام و فلسطين آرى اسرائيل و آمريكا و استكبار نه]( . ( 2 ) [ آمريكائيها] گاهى در خلال حرفهايشان درباره جمهورى اسلامى مى گويند : شرط ايجاد رابطه بين ما با جمهورى اسلامى اين است كه رعايت حقوق بشر را بكند در اين مورد بين حرفى كه ما مى زنيم و چيزى كه آمريكايى ها مى گويند خيلى فرق وجود دارد . ما مى گوييم كسى كه براى روابط بايد شرط معين كند شما نيستيد . ملت ايران با آمريكا دشمن است و به خاطر گناهان بزرگى كه بر دوش اين رژيم است از او متنفر است . آنها آمده اند و گفته اند كه اگر چنين و چنان بشود ما رابطه برقرار مى كنيم اين ما هستيم كه با شما تا وقتى كه اينهمه در دنيا ظلم مى كنيد از رژيم غاصب اسرائيل حمايت مى كنيد رژيمهاى فاسد دنيا را پشتيبانى مى كنيد و با رژيمهاى طرفدار مردم و استقلال دشمنى مى كنيد رابطه برقرار نمى كنيم و حتى حاضر نيستيم به شما نگاه هم بكنيم . اين شما نيستيد كه شرط معين مى كنيد .( 3 ) 1- بيانات مقام معظم رهبرى در ديدار رئيس و مسئولين قوه قضائيه با ايشان - 2 6 68 2- بيانات مقام معظم رهبرى در جمع اقشار امت حزب الله - 13 9 70 3- بيانات مقام معظم رهبرى در جمع مسئولان بعثه مقام رهبرى در حج - 15 2 71