آگاهی و مسئولیت نسخه متنی
لطفا منتظر باشید ...
مذكور مسلط ساخته است.پس افراد مستضعف جامعه را تسليم و زير دست آن ها نموديد تا برخي را برده و مقهور كنند و برخي از زندگي
كردن ناتوان و ورشكسته باشند.در مملكت به هرگونه كه مال باشند تصرف مي كنند، و بر اساس هوس هاي خود و به پيروي از اشرار و جسارت
ورزيدن به خداوند جبّار دست به اعمال ننگين و رسوا مي زنند.در هر شهري از طرف آن ها گوينده اي بر منبر فرياد مي كشد؛ كشور اسلامي زير پاي آن هاست و دستشان در همه
جا باز است و مردم برده آن هايند، به طوري كه قادر به جلوگيري از هيچ متجاوزي نيستند.در نتيجه، مردم در چنگال دسته اي زورگو و معاند كه نسبت به ضعفا و بيچارگان سخت گيرند و فرمانرواياني
كه به خدا و قيامت عقيده ندارند، قرار گرفته اند.شگفتا از اين اوضاع! چگونه تعجب نكنم در حالي كه زمين در تصرف مردمي خيانتكارِ ظالم و باجگيرِ ستمگر
و كارگزار نامهربان نسبت به افراد با ايمان است...(سپس امام - عليه السلام - چند جمله اي را به عنوان دعا و نيايش در پايان سخنراني خود ذكر مي نمايد:).خدايا خودت مي داني كه ما براي پيشي جستن به كرسي رياست و براي ثروت اندوزى، اين سخن ها را نگفتيم،
بلكه براي اين است كه قوانين تو را در جامعه پياده شده ببينيم و مفاسدي كه در شهرهاي تو پديد آمده
اصلاح كنيم و بندگان ستمديده تو را آسوده نماييم و به قوانين و احكام تو در جامعه اسلامي عمل شود.(در خاتمه، امام به عنوان آخرين سخن، به حاضران در مجلس فرمود:).با توجه به مطالبي كه گفتم، اگر شما ما را تقويت نكنيد و بي انصافي نماييد، ستمگران بر شما مسلط مي
شوند و براي خاموش ساختن چراغ پر فروغ رسالت فعاليت مي نمايند خدا ما را كافي است.(9).