در حيرتم كه چه نويسم ؟ روى سخنم با كيست با خفته است يا با بيدار ؟ اگر با خفته است خفته را خفته كى كند بيدار .وانگهى نويسنده چه نويسد كه خود نامه سياه و از دست خويشتن در فرياد است .
پيرى و جوانى چو شب و روز برآمد
ما شب شد و روز آمد و بيدار نگشتيم
ما شب شد و روز آمد و بيدار نگشتيم
ما شب شد و روز آمد و بيدار نگشتيم
خرما نتوان خورد ازين خار كه كشتيم
ديبا نتوان بافت ازين پشم كه رشتيم
ديبا نتوان بافت ازين پشم كه رشتيم
ديبا نتوان بافت ازين پشم كه رشتيم
گاه باشد كه كودك نادان
به غلط بر هدف زند تيرى
به غلط بر هدف زند تيرى
به غلط بر هدف زند تيرى
مگر صاحبدلى روزى به رحمت
كند در حق درويشان دعائى
كند در حق درويشان دعائى
كند در حق درويشان دعائى