286- وحى الهى بريده شد - 1001 داستان از زندگانی امام علی (علیه السلام) نسخه متنی

اینجــــا یک کتابخانه دیجیتالی است

با بیش از 100000 منبع الکترونیکی رایگان به زبان فارسی ، عربی و انگلیسی

1001 داستان از زندگانی امام علی (علیه السلام) - نسخه متنی

محمدرضا رمزی اوحدی

| نمايش فراداده ، افزودن یک نقد و بررسی
افزودن به کتابخانه شخصی
ارسال به دوستان
جستجو در متن کتاب
بیشتر
تنظیمات قلم

فونت

اندازه قلم

+ - پیش فرض

حالت نمایش

روز نیمروز شب
جستجو در لغت نامه
بیشتر
لیست موضوعات
توضیحات
افزودن یادداشت جدید

رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: اى على برو و از آن آب بردار، و مردم نيز آمدند و مشكها و آفتابه هاى خود را پر كردند و چهارپايانشان را آب دادند و خود از آن نوشيدند و وضو ساختند.(341)

286- وحى الهى بريده شد

عبدالله بن عباس مى گويد: چون رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم وفات يافت كار غسل او را اميرالمؤ منين على بن ابيطالب (عليه السلام ) بدست گرفت و عباس و پسرش ، به همراه فضل با آن حضرت بودند، چون على (عليه السلام ) از غسل پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم فراغت يافت ، كفن را از چهره مبارك رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم كنار زد و گفت : پدر و مادرم فدايت ، پاكيزه زيستى و پاكيزه بدرود گفتى ، با مرگ تو چيزى از ما بريده شد كه با مرگ هيچ يك از انبياء گذشته بريده نشد، و آن نبوت و اخبار آسمانى و وحى الهى است ... پدر و مادرم فدايت ما را به نزد خدايت يادآور و ما را وجهه همت خود دار سپس خود را به روى بدن آن حضرت انداخت و صورتش را بوسيد و كفنش را به رويش ‍ كشيد(342)

287- صديق اكبر نزد پيامبر (ص )

كعب الحبر مى گويد: عبدالله بن سلام ؛ قبل از آنكه مسلمان شود روزى به حضور رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم شرفياب شد و به آن حضرت عرض كرد: اى رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم على بن ابيطالب (عليه السلام ) در ميان شما چه نام دارد؟ پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم به او فرمود: على بن ابيطالب در نزد ما صديق اكبر (بزرگ و راستگو) نام دارد.

عبدالله عرض كرد: گواهى مى دهم كه معبودى جز الله نيست و محمد صلى الله عليه و آله و سلم رسول خداست ، و...

همانا من در تورات يافته ام كه محمد صلى الله عليه و آله و سلم پيامبر رحمت است و على (عليه السلام ) بر پا دارنده حجت دليل خداست .(343)

288- تو حزب خدائى

حضرت رضا (عليه السلام ) از پدران بزرگوارش و از اميرالمؤ منين على (عليه السلام ) روايت كرده كه فرمود: روزى رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم به من فرمود:

يا على ! اين دين با تو شروع شده و بدست تو پايان مى پذيرد، صبر را پيشه سازيد كه سرانجام امور از آن پرهيزكاران است ، شما حزب خدائيد و دشمنانتان حزب شيطان ، خوشا به حال آنكس كه از شما فرمان برد، و واى بر آنكس كه شما را نافرمانى كند، شما حجت و دليل خدا بر آفريدگانش و دستاويز محكم خدائيد. پس هر كس به آن دستاويز چنگ زند هدايت يافته و آن كس كه آن ريسمان را رها سازد گمراه گردد من از خداوند بهشت را برايتان درخواست مى كنم ...(344)

289- قلب با ايمان

روزى ميمونه همسر پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم گفت : اى رسول خدا! من از ميان اصحاب تو! تنها تعداد كمى را مى شناسم كه على بن ابيطالب (عليه السلام ) را دوست بدارند، حضرت فرمود: همان جمع كم مؤ منين ؛ (در حقيقت ) زياد هستند. تو از اينها كدامشان را مى شناسى ؟ ميمونه گفت : اباذر و مقداد و سلمان را مى شناسم و شما مى دانى كه من نيز على (عليه السلام ) را به خاطر محبت شما به او، و دلسوزى على بن ابيطالب (عليه السلام ) نسبت به شما، دوست دارم .

حضرت فرمود: راست گفتى . تو قلبت را خداوند به ايمان آزموده است .(345)

290- پاك و پاكيزه و معصوم

ابن بابويه از اميرالمؤ منين (عليه السلام ) روايت كرده كه فرمود: روزى با حسنين عليهم السلام و فاطمه

/ 367